środa, 5 września 2012

m ł o d o ś ć i p r z e m i j a n i e




Młodość jest pot­wornie ciężkim przy­pad­kiem i chy­ba nie ma ni­kogo, kto by z te­go wyszedł bez powikłań.

— Agnieszka Osiecka
Ostatni letni motyl został porwany przez chłodny podmuch.
Lemoniada została zastąpiona karmelową herbatą, a spacery czytaniem Poświatowskiej pod kocem:
Ja minę
Ty miniesz
Mijamy
  
20 lat życia i pierwszy raz widzi się przemijanie tak poważnie
Może dlatego, że z wiekiem spokojniejemy.
Szalejemy i ganamy przed siebie, ale nasze spojrzenie na życie jest bardziej uważne.
Widzimy zamiast patrzeć.
Słyszymy zamiast słuchać.
Świat przestaje być niezniszczalny, więc
kochamy zamiast się zakochiwać.
Usiedliśmy w trójkę.
On, ja, on.
Nigdy się z nimi nie nudzę, ale jest stabilnie.
Zaskakujemy się poznając bliżej, a nie
zapewniając sobie emocjonalną zjeżdżalnię.

Może to specyfika dzisiejszych młodych ludzi.
Mamy wrażenie, że przeżyliśmy wszystko, a jednocześnie nic.
Jesteśmy zmęczeni, samym życiem w tym świecie, a i tak chce nam się żyć.

Czy kiedyś młodość też taka była?




And if you're still breathing, you're the lucky ones
'Cause most of us are heaving through corrupted lungs


And if you're still bleeding, you're the lucky ones
'Cause most of our feelings, they are dead and they are gone


And if you're in love, then you are the lucky one
'Cause most of us are bitter over someone



14 komentarzy:

  1. uwielbiam tę piosenkę to raz. a dwa,myślę,że czas nas uczy. nawet była piosenka 'czas nas uczy pogody : 'wiele dni, wiele lat, czas nas uczy pogody, zaplącze drogi, pomyli prawdy, nim zboże oddzieli od trawy. bronisz się, siejesz wiatr, myślisz jestem tak młody,
    czas nas uczy pogody, tak od lat, tak od lat.' i czytając Twoje słowa przypomniała mi się w wykonaniu Soyki najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nuciłam sobie "Czas nas uczy pogody" cały wieczór.Czas nas uczy spokoju. Pamiętam, że jeszcze niedawno wszystko co spokojne wydawało mi się nudne. Jeśli podchodzi się spokojnie do najbardziej ekscytujących spraw, są jeszcze przyjemniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja przyznam Ci się zawsze lubiłam to,co spokojne. jakoś nie potrzebowałam fajerwerków. ale teraz chyba doceniam to wszystko i staram się być po środku;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym samym klimacie słuchałam "W kawiarence Sułtan", która została napisana z myślą o Osieckiej przez Jeremiego Przyborę. To jest śliczne...

      Usuń
  4. młodość każdego wieku wyglądała inaczej... najważniejsze to się nie poddawać. brnąć przez wszystko, co nam się przytrafia. nie mam wiary tak silnej, by wierzyć na 100%, że po śmierci czeka nas coś. coś wielkiego. ale chcę wierzyć, że to wszystko ma jakiś sens. że życie jest darem. który skoro otrzymaliśmy, warto wykorzystać.
    p.s. kocham ten utwór (uśmiecham się)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrzebuję niczego wielkiego. Sam fakt, że żyjemy jest cudem.
      Żyję tu, teraz dla ludzi i siebie.

      Czasami tylko pojawia się uczucie takiej "pustki w środku", coś się gubi nie wiadomo gdzie...

      Usuń
    2. zaufaj więc ludziom i pozwól im wypełniać tą pustkę...

      Usuń
  5. poświatowską czytałam zimą, a cytat osieckiej - genialny, poprawia humor i przekonuje, by nie zamartwiać się błędami, które się popełnia będąc młodym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Don't look back...
      Ten cytat przypomina mi, że nie jestem sama, inni też się gubią, gdy są młodzi (i nie tylko).

      Usuń
  6. Osiecka ma świętą rację: wolę siebie teraz, kiedy już trauma młodości, a właściwie nastoletniości, zbledła.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja również zaczynam odczuwać to przemijanie. zwłaszcza depresyjny nastrój udzielił mi się w tym miesiącu, kiedy przeżywałam moje 22 urodziny. to straszne zdać sobie nagle sprawę, że czas płynie dla mnie coraz szybciej, a przynajmniej a go tak pojmuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. 35 years old Software Consultant Garwood Fishpoole, hailing from Frontier enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and 3D printing. Took a trip to Durham Castle and Cathedral and drives a Maserati 450S Prototype. zrodlo obrazu

    OdpowiedzUsuń
  9. prawnik rzeszów - Jesteśmy prawnik-rzeszow.biz, kancelarią prawną z siedzibą w Rzeszowie. Jesteśmy małą kancelarią, dopiero zaczynamy swoją działalność, dlatego potrzebujemy dotrzeć do większej liczby osób. Oferujemy usługi prawnicze i musimy rozpowszechnić naszą nazwę, więc jeśli masz czas, aby napisać o nas, będziemy wdzięczni. Chciałabym podziękować za poświęcony czas, ponieważ wiem, że jesteście bardzo zajęci i naprawdę to doceniamy. Jeśli masz jakieś pytania, proszę nie krępuj się pytać.

    OdpowiedzUsuń